Det medisinske fakultetet går i ei høyringsfråsegn imot eit framlegg om at forskingsformidling skal vera ein del av arbeidsplikta til dei vitskapleg tilsette. Eg er forbausa over at fakultetet avviser behovet for å styrkja forskingsformidlinga ved UiO, seier medisinprofessor Per Brodal (bildet).
Foto: Kirsten Helgeland
Bilder av Jesus - 2000 år etter
- Feiringen av 2000-årsjubileet gir muligheten for å tegne et større bilde av Jesus. Når kristne fra andre deler av verden bringer med seg sine bilder av Jesus, utfordrer de ikke bare den vestlige teologiens fortolkning av ham, men også Vestens økonomiske og politiske hegemoni, sier professor Halvor Moxnes ved Det teologiske fakultet.
- Ingen eier Jesus. Han hører hele historien og hele menneskeheten til. Det ligger mye sprengkraft i å oppdage ham igjen.
Bilder av Jesus - 2000 år etter
Nord-Sør-samarbeidet 20 år
- For 20 år siden ble et gjensidig samarbeid med et fattig universitet i Sør sett på som ren idealisme, og som en noe tvilsom affære. I dag kan vi si at Universitetet i Oslo var forut for sin tid i tilnærmingen til Nord-Sør-samarbeidet, sier rådgiver Inger Johanne Røste.
God jul og godt nytt år!
Disse små nissene fra julemarkedet på Tøyen hovedgård, ønsker alle Uniforums lesere en riktig god jul og et godt nytt år!
Innhold:
- Medisin seier nei til forskningsformidling
- Fakulteta brukar sparekniven
- Fem i farta
- Dimensjoneringsplanen vekkjer storm på Fysisk og Kjemisk
- Magnus Rindal: - Opne dører i Kollegiet!
- Utviklingen av nettbaserte læringstilbud: - Det går for seint!
- Norsk Teologisk Tidsskrift 100 år
- Bilder av Jesus - 2000 år etter
- 20 år med Nord-Sør-samarbeid
- Erling Johansen: Ein levande institusjon i bronse
- Debatt: Stengde dører
- Debatt: Dårlig kjemi?
- Debatt: Fysikk og fakultetspolitikk
- Debatt: Dimensjoneringsmodellen ved MN-fakultetet
- Debatt: Et forlik til besvær
- Notiser
- Notert
- Pressebiter
- Doktorgrader
- Hva skjer?
Oppdatert 9. desember av Informasjonsavdelingen, Trine Nickelsen. Adresse: uniforum@admin.uio.no
Logg inn for å kommentere
Ikkje UiO- eller Feide-brukar?
Opprett ein WebID-brukar for å kommentere