Fem i farta

Forrige Innhold Neste Uniforum nr. 4 2000


Hva synes du om UiOs nye reklamekampanje?

Hans Morten Kristiansen, student ved Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet:

Hans. M. Kristiansen

- Den har jeg ikke lagt merke til.



Ola Teige, hovedfagsstudent ved Historisk institutt

Ola Teige

- Jeg har registrert annonsene. De fokuserte på UiO som storbyuniversitetet og viste noen personer i kvasiurbane omgivelser. Jeg oppfattet annonsene som et forsøk på å framstå som moderne og "hipt". Jeg tror ikke universitetet får flere studenter med denne kampansjen. Kampanjen burde heller ha fokusert på faglige tilbud og god utdannelse enn storbyuniversitetet.



Sølvi Sogner, professor ved Historisk institutt

Sølvi Sogner

- Jeg har ikke lagt merke til kampanjen. Jeg leser Aftenposten, og der har jeg ikke sett den.



Johannes Kjos, student ved Institutt for informatikk

Johannes Kjos

- Jeg synes den er veldig fin. Spesielt la jeg merke til den i lørdags-Dagbladet for Institutt for informatikk. Den hadde en original vinkling og spennende bilder. Teksten var også bra. Jeg hadde ikke forventet en slik annonse fra Institutt for informatikk.



Lene Kittelsen, student ved Institutt for medier og kommunikasjon

Lene Kittelsen

- Jeg har sett en annonse og husker teksten, men jeg la ikke merke til bildene. Jeg kjente meg ikke igjen. Det er mulig at den er 89 puber i Oslo, som teksten hevdet, men du finner ikke dem her oppe. Det kan godt være at kampanjen treffer målgruppen, men da blir de skuffet når de kommer hit.




Forrige Innhold Neste Uniforum nr. 4 2000

Publisert 8. mars 2000 18:52 - Sist endra 1. sep. 2014 14:05
Legg til kommentar

Logg inn for å kommentere

Ikkje UiO- eller Feide-brukar?
Opprett ein WebID-brukar for å kommentere