Universitetet i Oslo vil styrke omdømmet

Universitetet i Oslo (UiO) har inngått et samarbeid med Kommunikasjonshuset Dinamo for å styrke sin posisjon som landets største og ledende universitet og forskningsinstitusjon, skriver Dinamo i ei pressemelding.

STYRKER OMDØMMET: UiO vil styrke omdømmet og har derfor inngått et samarbeid med Kommunikasjonshuset Dinamo. Bildet viser Niels Treschows hus på Blindern.

Foto: Ola Sæther

Undersøkelser viser at Universitetet i Oslo er et tradisjonsrikt universitet med akademisk tyngde og troverdighet. Samtidig er det i verdensklasse når det
gjelder nivået på fremtidsrettet forskning, og utdanning av toppkandidater til offentlig virksomhet, næringsliv og organisasjoner.

- Vi skal bli enda bedre til å vise landets dyktigste, mest motiverte og karrierebevisste studenter hvorfor Universitetet i Oslo er det beste valget for dem, sier Siv Nordrum, kommunikasjonsdirektør ved UiO.

Høy kvalitet

Kvaliteten på UiOs forskning og utdanning vises i den prestisjetunge Shanghai-rangeringen. Der ligger nemlig UiO som nummer en i Norge, og som nummer
tre i Norden. Av totalt 16 000 universiteter og høyskoler på verdensbasis, ligger UiO på en 64. plass.

- I tillegg til å utdanne flere høykvalifiserte kandidater til arbeidslivet enn noe annet norsk universitet, har Universitetet i Oslos forskning bare siden 2004
resultert i over 300 innovasjonsideer, etablering av 14 nye selskaper og nær 30 kommersialiserte prosjekter. Dette ønsker vi at flere skal vite om, sier Nordrum.

Unik arv

Tom Ovind, konsulent og kundeansvarlig i Dinamo, er stolt av samarbeidet med Universitetet i Oslo.

- Vårt mål er å skape god kommunikasjon som ivaretar UiOs unike historie og arv, og samtidig tydeliggjøre universitets imponerende kompetansenivå og
karrieremuligheter for studenter som virkelig vil noe, sier han.

Tydelig kommunikasjon

Som en stor og viktig samfunnsaktør har UiO behov for å snakke med mange ulike målgrupper – fra næringsliv og det offentlige, til forskningsmiljøer og studenter.

- Dette krever tydelig og samkjørt kommunikasjon, og bruk av forskjellige virkemidler i flere ulike kanaler. UiO er en faglig spennende kunde som lar oss
ta ut vårt fulle potensial som et tverrfaglig kommunikasjonshus sier Eskil G. Sivertsen, kommunikasjonsrådgiver i Dinamo.

Emneord: Universitetspolitikk
Publisert 8. jan. 2009 16:42 - Sist endret 9. jan. 2009 09:10
Legg til kommentar

Logg inn for å kommentere

Ikke UiO- eller Feide-bruker?
Opprett en WebID-bruker for å kommentere