Eiendomsavdelingen vil bli mer serviceorientert

En brukerundersøkelse avslørte at mange UiO-ansatte ikke er helt fornøyd med servicen i Eiendomsavdelingen.

I dag lanserte avdelingen Servicetorget Eiendom .

OFFISIELL ÅPNING: Eiendomsavdelingen markerte første september lanseringen av Servicetorget Eiendom. – Nå skal servicen bli bedre, lover drifts- og vedlikeholdsdirektør Åke Appelqvist .

Foto: Ola Sæther

I en spørreundersøkelse i vår kom det fram at mange opplevde kommunikasjonen med Eiendomsavdelingen som problematisk. Ansatte var usikre på hvor de skulle henvende seg for å få informasjon og bistand. Mange etterlyste tydelige svar på henvendelser i form av framdriftsplaner og bekreftelse på at oppdrag er utført. At småting tar for lang tid, var også en utbredt oppfatning blant avdelingens brukere.

Servicetorget Eiendom

Telefon: 22856368

E-post: servicetorget@eiendom.uio.no

Besøksadresse: Lucy Smiths hus, 8. etasje

Åpningstider: mandag - fredag 8 - 15.

Lover forbedring

Mandag 1. september lanserte avdelingen Servicetorget Eiendom og nettsidene Eiendomstjenester for å bedre kommunikasjonen mellom Eiendomsavdelingen og brukerne.

– Nå skal servicen bli enda bedre, forsikrer drifts- og vedlikeholdsdirektør Åke Appelqvist.

Han forteller at Servicetorget skal bistå universitetets brukere på en rekke måter. Har du f.eks. en lyspære som må skiftes eller en vegg som burde vært malt, kan du melde inn behovet på nettsidene. På Servicetorget kan du også søke om bistand fra Eiendomsavdelingen til gjennomføring av arrangementer.

Nettstedet Eiendomstjenester finner du under overskriften Tjenester og verktøy på UiOs hovedside. Du kan også kontakte Servicetorget Eiendom på telefonnummeret 22856368 eller på e-postadressen servicetorget@eiendom.uio.no.

Svar innen to dager

At Servicetorget vil resultere i mer fornøyde brukere, er Appelqvist ikke i tvil om.

– Vi har ikke vært gode nok til å gi tilbakemelding. Nå skal ansatte og studenter få svar på henvendelsene sine innen to dager, lover han.

Appelqvist beskriver de ansatte på Servicetorget som åtte serviceinnstilte personer.

– Vi har flyttet områdesekretærer og andre i Eiendomsavdelingen med brukerkontakt til ett senter i åttende etasje i Lucy Smiths hus. Det vil gi oss en mer robust og brukervennlig tjeneste fordi det alltid vil være noen til stede som kan ta imot henvendelser, understreker han.

 

 

 

 

 

 

 

Av Grethe Tidemann
Publisert 1. sep. 2014 13:15 - Sist endret 1. sep. 2014 14:04
Legg til kommentar

Logg inn for å kommentere

Ikke UiO- eller Feide-bruker?
Opprett en WebID-bruker for å kommentere