NTNU holdt igjen profilundersøkelse

NTNUs kommunikasjonsavdeling ville  ikke gi fra seg resultatene fra en profilundersøkelse til Universitetsavisa.  De var nemlig lovt eksklusivt bort til Khrono.

Bildet viser NTNUs hovedbygning på Gløshaugen med høstfarger på trærne

NTNUs kommunikasjonsavdeling forteller at NTNU kommer best ut i en profilundersøkelse, men gir undersøkelsen eksklusivt til Khrono.                     

Foto: Kristoffer Furberg/Universitetsavisa

På gangen utenfor torsdagens styremøte kunne stedfortredende kommunikasjonssjef ved NTNU, Jan Erik Kaarø, fortelle utvalgte oppmøtte fra pressen at NTNU kommer ut på topp i en ny undersøkelse.

Etter det Universitetsavisa har forstått er det snakk om Ipsos MMIs profilundersøkelse blant norske statlige etater. Også i fjor toppet NTNU UH-delen av samme ranking. 

Les UAs sak fra fjorårets undersøkelse her.

Det har dog ikke lyktes Universitetsavisa å få klarhet i detaljene rundt undersøkelsen. På direkte spørsmål om det er mulig å få tilsendt NTNU-resultatene svarer Kaarø følgende:

«Hei igjen

Beklager, men du er litt seint ute. Har lovet bort resultatene til Khrono og de fikk rapporten tidligere i dag.

Mvh Jan Erik K.

NTNU Kommunikasjonsavdelingen»

Av de elleve utdanningsinstitusjonene som var inkludert i undersøkelsen ifjor kommer NTNU klart best ut.

Les også kommentaren: NTNUs klossete kommunikasjon

28 prosent svarte da at de har et «meget godt inntrykk» av landets største universitet, mens 40 prosent svarte at de har et «ganske godt inntrykk». Totalt var altså 68 prosent av respondentene positive til universitetet. Bare én prosent gikk for alternativet «litt dårlig inntrykk», mens ingen valgte å huke av for «meget dårlig inntrykk».

Emneord: kommunikasjon, Media Av Espen Halvorsen Bjørgan /Universitetsavisa
Publisert 4. nov. 2019 11:47 - Sist endra 4. nov. 2019 11:49
Legg til kommentar

Logg inn for å kommentere

Ikkje UiO- eller Feide-brukar?
Opprett ein WebID-brukar for å kommentere