Alle rammeavtaler som Universitetet i Oslo (UiO) har inngått, ligger nå lagret elektronisk på Web. Trenger instituttet nytt datautstyr, stempler eller skal ansatte ut og reise, kan den innkjøpsansvarlige bruke Innkjøpsseksjonens Leverandør & Avtaleguide til å finne den beste leverandøren.
AV HåKON FENSTAD
Leverandør og avtaleguiden er det første administrative system ved UiO som utelukkende er web-basert, forteller prosjektleder Paul Skrede. Dermed kan alle ansatte ta dette i bruk umiddelbart.Tidligere måtte man bla i Rabatt & Leverandørguiden eller se i Innkjøpsseksjonens «Infoskriv» for å finne ut om det man skulle kjøpe, hørte inn under en av innkjøpsavtalene til UiO.
Nå kan den innkjøpsansvarlige ved hver avdeling gå inn på universitetets hjemmesider under InformasjonsTORGET for å finne Leverandør & Avtaleguiden. Tjenesten er passordbeskyttet slik at ingen utenforstående leverandører skal få se avtalevilkårene.
Det er mulig å finne innkjøpsavtaler etter produktgruppe, avtalenummer, leverandør eller etter søkeord. På dette Web-stedet ligger også innkjøpsreglene for universitetet og innkjøpsetiske regler.
Leverandør og avtaleguiden gjelder for enheter som selv kjøper utstyr når beløpet er under 50 000 kroner.
Til sammen dreier disse innkjøpene seg om nærmere 300 millioner kroner i året, og det er betydelige beløp å spare på å utnytte den avtalen som allerede eksisterer, sier Skrede.
Uniforum 13/96
Logg inn for å kommentere
Ikkje UiO- eller Feide-brukar?
Opprett ein WebID-brukar for å kommentere