Avtaler lagret elektronisk

Uniforum 13/96
Alle rammeavtaler som Universitetet i Oslo (UiO) har inngått, ligger nå lagret elektronisk på Web. Trenger instituttet nytt datautstyr, stempler eller skal ansatte ut og reise, kan den innkjøpsansvarlige bruke Innkjøpsseksjonens Leverandør & Avtaleguide til å finne den beste leverandøren.

AV HåKON FENSTAD

­ Leverandør og avtaleguiden er det første administrative system ved UiO som utelukkende er web-basert, forteller prosjektleder Paul Skrede. Dermed kan alle ansatte ta dette i bruk umiddelbart.Tidligere måtte man bla i Rabatt & Leverandørguiden eller se i Innkjøpsseksjonens «Infoskriv» for å finne ut om det man skulle kjøpe, hørte inn under en av innkjøpsavtalene til UiO.

Nå kan den innkjøpsansvarlige ved hver avdeling gå inn på universitetets hjemmesider under InformasjonsTORGET for å finne Leverandør & Avtaleguiden. Tjenesten er passordbeskyttet slik at ingen utenforstående leverandører skal få se avtalevilkårene.

Det er mulig å finne innkjøpsavtaler etter produktgruppe, avtalenummer, leverandør eller etter søkeord. På dette Web-stedet ligger også innkjøpsreglene for universitetet og innkjøpsetiske regler.

Leverandør og avtaleguiden gjelder for enheter som selv kjøper utstyr når beløpet er under 50 000 kroner.

­ Til sammen dreier disse innkjøpene seg om nærmere 300 millioner kroner i året, og det er betydelige beløp å spare på å utnytte den avtalen som allerede eksisterer, sier Skrede.


Uniforum 13/96

Publisert 25. okt. 1996 01:10 - Sist endra 13. mai 2019 14:01
Legg til kommentar

Logg inn for å kommentere

Ikkje UiO- eller Feide-brukar?
Opprett ein WebID-brukar for å kommentere